Retourneren

Lees hieronder alles over retourneren

Heeft u een product via onze webshop besteld en bent u toch niet helemaal tevreden? Binnen 14 dagen na levering kan uw bestelling geretourneerd worden. Sommige producten zijn uitgezonderd omdat u dit zelf heeft samengesteld (maatwerk). Wél hebben wij een aantal voorwaarden wat betreft het retourneren van uw bestelling. Lees deze goed!

Uw bestelling retourneren

U kunt uw bestelling in het geval van pakketpost retourneren bij een postpunt. Daarvoor heeft u een retourlabel nodig die u hier kunt aanschaffen.

Is uw retour te groot voor de normale pakketpost dan dient u contact met ons op te nemen via mail of telefoon. Wij zullen zorgen dat uw retour dan wordt opgehaald door onze transportpartner. De kosten hiervoor bedragen €25,-

Belangrijk: U kunt ons retourformulier hier downloaden, dit zal ervoor zorgen dat het verwerken van uw retour en de terugbetaling sneller zal gaan. Vergeet deze dus niet in de doos te stoppen.

Een paar retour-spelregels

De originele verpakking en doos waarin de bestelling is gearriveerd dien je met beleid open te maken zodat je deze verpakkingen weer kunt hergebruiken voor de retour. Vergeet ook niet alle originele zakjes en verpakkingen weer te hergebruiken!

U heeft 14 dagen bedenktijd

Bij Timco Voordeelmarkt loopt u geen enkel risico. U heeft een bedenktermijn van 14 dagen, ingaande de eerste dag na de bezorging van uw bestelling. Ben je niet tevreden over je aankoop en is het product ongebruikt en onbeschadigd, dan kan je het, zonder opgaaf van reden retourneren. Wij raden aan om de verzenddoos en originele verpakking zorgvuldig open te maken zodat u deze kunt hergebruiken als je de bestelling wilt retourneren.

Retourneren (herroepen overeenkomst)

In het geval dat het product juist en compleet is geleverd en u wilt het retourneren dan zijn de kosten van een retour voor u als klant (hiervoor worden geen uitzonderingen gemaakt). Kosten hiervan variëren aan de hand van het gewicht van uw pakket en de grootte ervan. Meer informatie over pakketpost kunt u vinden op deze website van PostNL. Mocht u een groter product willen retourneren zoals een bank, boxspring, dressoir of elders dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice via ons mailadres webwinkel@timcovoordeelmarkt.nl over de kosten en regeling hiervan.

Vergeet bij een retournering niet uw pakbon in de originele verzenddoos te stoppen, zo kunnen we uw retour sneller behandelen. Een missende pakbon/verwijzing naar uw bestelnummer kan vertraging opleveren voor het retourneren.

U kunt producten ook retourneren in ons filiaal in Aalst-Waalre aan de Burgemeester Mollaan 52, 5582HA.

Ons retouradres in geval van een zending is Petunialaan 4, 5582HA

Voorwaarden en informatie

Het retourneren van producten moet ten alle tijden in de originele verpakking gedaan worden. Hieronder valt de verpakking van het product (de doos) en eventuele plastic zakjes waar accessoires/schroeven/bouten van het product in zitten. Alleen zo kunnen we u het volledige aankoop bedrag terug betalen. Voldoet u niet aan deze eis dan hebben wij het recht om waardeverlies te verrekenen met het terug te betalen bedrag. Dit zal maximaal 15% van het aankoopbedrag zijn.

U kunt alleen een product retourneren wanneer deze ongebruikt en in nieuwstaat is.

U bent niet verplicht tot, maar wij raden het wel aan, om uw retour aangetekend te verzenden. Zo verkleint u de kans op een retour die vermist raakt. Mocht uw retour niet bezorgd zijn (ook al geeft de track & trace dat aan), dan kunt u een onderzoek bij PostNL starten naar uw vermiste retour. U kunt rekenen op een volledige samenwerking vanuit Timco Voordeelmarkt om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Zodra uw retour bij ons (compleet) binnen is zullen wij deze dezelfde dag beoordelen en verwerken. Bij een terugbetaling ontvangt u het aankoopbedrag binnen 2 werkdagen terug op uw rekening. Bij een omruiling zal het 1 werkdag duren voor uw vervangend product word verwerkt en verzonden.

Welke producten mag ik niet retourneren?

Hygiëneproducten waarvan de verzegeling is gebroken of waarvan te zien is dat deze uit de originele verpakking zijn gehaald kunnen niet geretourneerd worden. Denk aan o.a. levensmiddelen, sokken, ondergoed, beddengoed of software.

Hoe zit het met schades tijdens het retourproces?

Helaas komt het wel eens voor dat tijdens een zending een product schade oploopt door de betreffende koeriersdienst. Wanneer u een bestelling retourneert draagt u de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de retour heel en compleet aan komt bij ons.

Schade die de klant voorafgaand aan de retour niet duidelijk en schriftelijk meldt, maar toch word ontdekt door onze afdeling retouren zal leiden tot een waardevermindering van het product en een vermindering van het terug te betalen aankoopbedrag. Hierop rust geen limiet van de waardevermindering en wordt van situatie op situatie bekeken.